Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie!
Chrysler ma zamiar zapakować nowy silnik Pentastar (więcej tutaj ) do jak największej liczby modeli koncernu. Łącznie ma ich być aż 13. Kolejny do odhaczenia na liście jest właśnie Dodge Challenger.
3,6-litrowy motor V6 legitymuje się mocą 305 koni przy 6350 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 364 Nm przy 4800 obr./min, czyli o 55 KM i o 24 Nm więcej niż w przypadku ustępującego, bazowego Challengera. Parametry silnika czynią model bardziej konkurencyjnym wobec porównywalnych wersji Chevroleta Camaro i Forda Mustanga. Podstawowe dane techniczne całej trójki znajdziecie poniżej:
Gdzie kończy się rozsądek i myślenie o zużyciu paliwa, tam zaczyna się pole do tuningu. Na najbliższe targi SEMA Dodge przywiezie powitalną edycję Challengera SRT8 392 z 6,4-litrowym motorem HEMI V8 (liczba 392 oznacza pojemność w calach sześciennych). Pod maską kipi 470 koni przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 637 Nm, dostępny już przy 2900 obr./min. To o 45 KM i o 122 Nm więcej niż generował zeszłoroczny wariant SRT8 z silnikiem o pojemności 6,1 litra.
Poza mocarnym sercem, Challenger otrzymał również zmienione nastawy zawieszenia i bardziej bezpośredni układ kierowniczy. Dostępny będzie w dwóch kombinacjach kolorystycznych, nawiązujących do sławnego brata Vipera. Całość zwieńczą 20-calowe alufelgi i dodatki od nadwornego tunera Dodge'a - firmy Mopar. W kabinie zagości skórzana tapicerka oraz tabliczka z numerem seryjnym egzemplarza. Powstaną bowiem jedynie 1492 sztuki powitalnej edycji Challengera SRT8 392. Później auto przywdzieje "zwykłą" skórę i na stałe trafi do oferty.