Koniec Alfy GT i Civika Type-R

Z motoryzacyjnej sceny zjeżdżają właśnie dwa nietuzinkowe modele

Alfa Romeo GT po raz pierwszy ujrzała światło dzienne podczas genewskiego salonu w 2003 roku, a do sprzedaży trafiła rok później. Za bazę posłużyły podzespoły ze 147-ki i 156-ki, stylizację karoserii powierzono natomiast studiu Bertone. Oznaczenie GT nawiązywało do sportowych modeli Sprint GT i GT Montreal z lat 60.

Pod maskę trafiały benzynowe silniki 4-cylindrowe o mocy 140 i 165 koni oraz V-szóstka o pojemności 3,2 litra, rozwijająca 240 koni. Ofertę uzupełniał 1,9-litrowy turbodiesel (150 KM), dostępny także z systemem blokady przedniego dyferencjału Q2.

Niestety, sprzedaż Alfy GT od początku wypadała poniżej oczekiwań i nie należy spodziewać się raczej następczyni. W ofercie polskiego importera są jeszcze egzemplarze wersji 2.0 JTS (165 KM) Progression za 99,9 tys. zł oraz 1.9 JTD (150 KM) Distinctive w cenie 108,9 tys. zł, objęte dodatkowymi rabatami.

W przypadku Alfy GT o emeryturze zadecydowała dojrzała konstrukcja, a w przypadku Civika - normy emisji spalin. Z końcem października zakończy się produkcja ognistej wersji Type-R. Wszystko z powodu normy Euro 5, która wejdzie w życie z początkiem 2011 roku.

Sercem Civika jest wolnossący, 2-litrowy silnik i-VTEC o mocy 201 koni, osiąganej przy 7 800 tys. obr./min, oraz maksymalnym momencie obrotowym 193 Nm, dostępny przy 5 600 obr./min. Efekt? Japoński kompakt osiąga setkę w 6,6 s i zdolny jest mknąć z prędkością 235 km/h.

Najtańsza Honda Civic Type-R kosztuje w Polsce 103 800 zł. Następca ma zadebiutować jeszcze w 2011 roku.

W galerii znajdziecie zdjęcia obydwu modeli.

Honda Civic Type R ze szperą

312 razy Alfa Romeo - wielki zlot w Wielkiej Brytanii - ZOBACZ TUTAJ

Policja stawia na Alfę Romeo 159 - nowe radiowozy - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Alfa Romeo 159 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA