Octavia wciąż niepokonana

Najlepiej sprzedającym się kompaktem w Polsce jest Skoda Octavia. Nie ma w tym nic dziwnego, popularna Czeszka okupuje podium już od sześciu lat

Škoda Octavia reprezentuje segment C, czyli klasę niższą średnią. Do jej najważniejszych rywali zalicza się Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, czy Volkswagen Golf. W 2004 roku Octavia po raz pierwszy zdobyła pozycję lidera w swoim segmencie i nie oddała jej aż do dziś. W 2009 roku osiągnęła rekordową sprzedaż 18 918 szt. i rekordowy udział w tym segmencie, wynoszący prawie 14%. Od 2000 roku żaden inny samochód w segmencie C nie zdołał osiągnąć takich rezultatów.

Sprzedaż drugiej generacji modelu rozpoczęła się w 2004 roku, co jednak nie spowodowało zaprzestania produkcji starego modelu. Pierwsza generacja Octavii jest do dziś sprzedawana pod nazwą Tour. Pod koniec 2008 roku model poddano faceliftingowi - zmienił się jej wygląd oraz gama dostępnych silników.

Octavia to kwintesencja przemyślanych rozwiązań Škody. W cenie samochodu kompaktowego, klient otrzymuje auto, które wielkością przestrzeni pasażerskiej, jak i bagażowej, odpowiada autom z klasy wyższej. Najnowsze rozwiązania techniczne w postaci silników TSI jak i TDI CR, automatycznych przekładni DSG, napędu 4x4, czy systemów audio i nawigacji dopełniają adekwatną relację wartości do ceny auta. Właśnie dlatego Octavia od ponad 6 lat jest najchętniej wybieranym samochodem w swoim segmencie, a ostatnio również jest liderem całego rynku nowych samochodów w Polsce - powiedział Piotr Maj, Specjalista ds. Produktu Skoda Auto Polska S.A.

ryc. Škoda

ZOBACZ TAKŻE:

Škoda rośnie w siłę - ZOBACZ TUTAJ

Więcej o: