Nagrody International Engine of the Year przyznawane są od 1999 roku. Najlepsze silniki wybiera jury składające się z 65 dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów. Odchodząca do lamusa jednostka AMG wyróżniona została w aż dwóch kategoriach: silnika o najlepszych osiągach ("Best performance engine") oraz najlepszego silnika o pojemności powyżej 4 litrów ("Above 4-litre"). Warto zaznaczyć, że w obu kategoriach konstrukcja AMG zwyciężyła drugi rok z rzędu.
W 2009 roku walka o tytuł "Best performance engine" była niezwykle wyrównana - różnica punktów pomiędzy zwycięzcą a silnikiem, który zajął drugie miejsce wynosiła zaledwie kilkanaście punktów. Tym razem konstrukcja AMG wygrała z miażdżącą przewagą. Jury przyznało jej 220 punktów, o 105 więcej niż 450-konnemu bokserowi Porsche , znanemu z modeli 911 GT3 i GT3 RS .
AMG zdecydowanie zwyciężyło również w drugiej kategorii. 90 punktów przewagi nad V8 z Ferrari 458 Italia i aż 152 punkty przewagi nad silnikiem znanym z BMW M6 musiało mile połechtać konstruktorów z AMG.
Jednak ze względu na coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin, w przyszłych najmocniejszych odmianach Mercedesów silnik 6.3 AMG zostanie zastąpiony doładowanym V8 o pojemności 5,5 l. Dzięki dwóm potężnym turbosprężarkom jednostka rozwija moc 544 KM (przy 5500 obr./min). Kierowca będzie miał też do dyspozycji imponujący moment obrotowy równy 800 Nm, dostępny w zakresie 2000-4500 obrotów. To jednak nie wszystko - po doposażeniu w pakiet AMG Performance, silnik będzie oferował odpowiednio 571 KM i 900 Nm. Pierwszym autem, które otrzyma nowy silnik AMG będzie model S63.
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe V-ki w Mercedesach - ZOBACZ TUTAJ