Mimo że średni poziom emisji dwutlenku węgla dla nowych aut spadł o 12% w porównaniu z wynikiem z 2003 roku, to sześć z dziesięciu aut w rankingu pochodzi sprzed 2000 roku. Poza oferowanymi obecnie hybrydami spod znaku Hondy i Toyoty trafiły do niego m.in.: Chevrolet Spring z 1986 roku, Geo Metro z 1990 roku czy pierwsza generacja Hondy CR-X. Do Hondy należy zresztą aż pięć z dziesięciu wskazanych modeli.
Zwyciężczyni zestawienia - Honda Insight - zadebiutowała w 1999 roku i była pierwszą hybrydą sprzedawaną w USA. Do jej napędu posłużył litrowy silnik benzynowy o mocy 67 koni, połączony z 14-konnym motorem elektrycznym i 5-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią CVT. Choć pierwotnie plany Hondy zakładały sprzedaż 15 tysięcy sztuk rocznie, w ciągu 6 lat produkcji auto znalazło tylko 17 tysięcy nabywców.
Oto ranking najoszczędniejszych modeli według EPA (w nawiasie podano zużycie paliwa: w mieście/w trasie/średnie):
1. 2000 Honda Insight (4,8/3,86/4,44 l/100 km)
David Dewhurst 2. 2010 Toyota Prius (4,61/4,9/4,7 l/100 km)
3. 1986 Chevrolet Sprint ER (5,35/4,44/4,9 l/100 km)
4. 1990-94 Geo Metro XFI (5,47/4,52/5 l/100 km)
WIECK/Honda 5. 1986 Honda Civic CRX HF (5,6/4,61/5,11 l/100 km)
WIECK/Honda 6. 1995 Honda Civic VX Hatchback (6,03/4,7/5,47 l/100 km)
WIECK/Honda 7. 2010 Honda Civic Hybrid (5,88/5,23/5,6 l/100 km)
WIECK/Honda 8. 2010 Honda Insight (5,88/5,47/5,74 l/100 km)
9. 2001-03 Toyota Prius (5,6/5,74/5,74 l/100 km)
10. 1989 Chevrolet Sprint / 1989 Suzuki Swift (6,19/5,23/5,74 l/100 km)
Honda CR-Z - coupe z listkiem - PIERWSZA JAZDA