Wystarczy to do zasilenia 50 000 elektrycznych pojazdów i-MiEV produkowanych przez Mitsubishi Motors Corporation. Inwestycja w fabrykę i jej wyposażenie pochłonie 37,5 miliarda jenów.
Na razie firma LEJ uruchomiła masową produkcję akumulatorów litowo-jonowych na pierwszej linii fabryki w Kusatsu (200 tys. ogniw rocznie). Druga linia rozpocznie pracę w czerwcu tego roku, umożliwiając eksport kolejnych 400 000 ogniw. Ponadto, firma LEJ inwestuje w linię produkcyjną w swoim zakładzie w Kioto.
W drugiej połowie roku podatkowego 2012, kiedy ruszą prace w fabryce Ritto, firma będzie zdolna wyprodukować rocznie do 6 milionów ogniw (wystarczająco do zasilenia 67 800 pojazdów elektrycznych) w trzech oddziałach produkcyjnych w Kusatsu, Kioto i Ritto. W przyszłości koncern planuje rozwinięcie działalności w Japonii w celu spełnienia rocznego zapotrzebowania na 100 000 źródeł napędu dla pojazdów elektrycznych.
ZOBACZ TAKŻE:
Elektryczne auta na topie - ZOBACZ TUTAJ