Seria Radical w Polsce

Radical Sportscars to brytyjska firma zajmująca się budowaniem sportowych bolidów i organizowaniem - przeznaczonych specjalnie dla nich - kontynentalnych i narodowych seriali wyścigowych. Na całym świecie funkcjonuje ich już jedenaście. Niebawem do tego motorsportowego grona dołączy również Polska

Marka Radical Sportscars właśnie zawitała naszego kraju. Jej przedstawicielem została nowopowstała firma Radical Motorsport Polska z siedzibą w Sopocie. Postawiła ona przed sobą dwa główne cele: uruchomienie Radical Racing Academy na Torze Poznań oraz start w 2011 roku z własną serią wyścigową.

Radical Racing Academy to program szkoleniowy przeznaczony dla klientów indywidualnych, korporacji oraz agencji marketingowych. Firma obiecuje, że każdy uczestnik programu będzie podejmowany w profesjonalny sposób. Do dyspozycji otrzyma nowy egzemplarz modelu SR3 RS (o nim przeczytacie niżej) i zawodniczy kombinezon wraz z osprzętowaniem, a nad poczynaniami uczestników czuwać będzie profesjonalny zespół instruktorów.

Radical Challange Cup Polska to zakrojona na szeroką skalę seria wyścigowa, która ma stać się najważniejszym wydarzeniem na mapie wyścigów płaskich w Polsce. W pierwszym sezonie na starcie ma stanąć kilkanaście zespołów - zarówno komercyjnych, jak i prywatnych.

Obecnie w gamie modeli Radical Sportscars znajduje się siedem aut. Wszystkie one posiadają homologację drogową w całej Unii Europejskiej. W Polsce dostępne będą dwa modele. SR3 RS to bestseller marki. Od 2002 roku sprzedał się w liczbie ponad pół tysiąca egzemplarzy. Auto waży 500 kg i napędzane jest 260-konnym silnikiem Powertec, którego moc trafia na koła za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni biegów. Przełożenia zmieniać można za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Sprint do setki zajmuje mu mniej niż trzy sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 230 km/h.

Druga, mocniejsza maszyna nazywa się SR8 LM. Jak zapewnia producent, jest to bolid najwyższej ligi. Posiada nadwozie inspirowane konstrukcjami znanymi z wyścigów Le Mans oraz silnik V8 o pojemności 2,8 l i mocy 460 KM. 19. lipca 2009 roku bez żadnych specjalnych przygotowań egzemplarz ten wyjechał w 700-kilometrową podróż z fabryki na legendarną pętlę Nordschleife, gdzie z miejsca pobił rekord okrążenia dla samochodów produkcyjnych z homologacją drogową.

- Według nas jest to ogromna szansa na rozwój sportu motorowego w naszym kraju, ponieważ chcemy zaprezentować zupełnie coś nowego na tym rynku - mówił w rozmowie z mmpoznan.pl Marek Pantkowski, reprezentujący markę Radical w Polsce. - Chcemy dać szansę młodym adeptom sztuki motoryzacji poprzez pewnego rodzaju pomost pomiędzy kartingiem a Formułą 1, którym jest właśnie Radical.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW Z4 w wersji Hardcore - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Lotus - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA