Nowy silnik Hyundaia

Hyundai zaprezentował swój pierwszy benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Do głównych zalet nowej konstrukcji należeć mają większa sprawność i moc oraz mniejsze zużycie paliwa

Nowy motor o nazwie Theta II GDI to czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka o pojemności 2,4l, z której uzyskiwana jest moc 201 KM (przy 6300 obr./min.) oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego przy 4250 obr./min. Prace nad nią trwały 46 miesięcy i pochłonęły równowartość ponad 100 mln euro.

Jak zapewniają inżynierowie Hyundaia , silnik GDI w porównaniu z konwencjonalną jednostką o takiej samej pojemności potrafi dostarczyć o 7% więcej momentu obrotowego w dolnych rejestrach prędkości obrotowej silnika oraz o 12% więcej momentu w górnej części skali. Co więcej, może się przy tym pochwalić o 10 proc. mniejszym zużyciem paliwa niż w przypadku silnika ze zwykłym wtryskiem wielopunktowym.

GDI zadebiutuje we flagowym modelu Sonata w 2011 r. Nie wykluczone jednak, że nieco wcześniej, bo jeszcze w 2010 r. pojawi się on w autach przeznaczonych na rynek amerykański. Oprócz Sonaty, nowy silnik będzie z czasem trafiał do pozostałych modeli Hyundaia oraz siostrzanej Kii .

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Hyundai Sonata z bliska - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Hyundai Sonata - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA