Ekologiczne plany Audi

Krążą pogłoski, że firma Audi pracuje nad pięcioma nowymi, przyjaznymi środowisku modelami. Będą nosić oznaczenia od E1 do E5 i znajdą się wśród nich zarówno miejskie mikrusy, jak i sportowe roadstery.

Jak dowiedział się magazyn Car, plan stworzenia nowej gamy modeli otrzymał już "zielone światło". Oto co w tej chwili wiadomo na temat przyszłej ekologicznej oferty Audi.

Audi E1. Pierwszym z nich będzie małe miejskie auto wykorzystujące platformę NSF (New Small Family), tą samą, co w przypadku Volkswagena Up! Concept. Na potrzeby E1 zaprojektowane zostanie jednak nowe nadwozie. Jeśli chodzi o napęd, to w pierwszej fazie programu dostępne będą małe, bardzo ekonomiczne silniki spalinowe - zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Docelowo rozpatruje się jednak zastosowanie silnika elektrycznego.

Audi E2. Ma być odpowiedzią Audi na przedstawiony niedawno w Detroit model koncepcyjny Volkswagena - BlueSport . Będzie to zatem lekki roadster z centralnie umieszczonym silnikiem - wstępnie wybór będzie prawdopodobnie ograniczony do dwóch trzycylindrowych jednostek: 1.2-litrowego wysokoprężnego TDI o mocy 75KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 180Nm oraz 1,2-litrowego benzynowego FSI również wytwarzającego moc 75KM, ale niższy moment na poziomie 110Nm. Dywagacje na temat silnika elektrycznego są bardzo ostrożne.

Audi E3. Firma zastanawia się nad pewnego rodzaju "reinkarnacją" modelu A2. W wielkim skrócie - będzie to kompaktowy hatchback dzielący aluminiową ramę z nową generacją Audi A3 (2011) oraz czerpiący możliwie jak najwięcej rozwiązań zastosowanych we wspomnianej rodzinie NSF.

Audi E4. Nowa nazwa i druga szansa dla koncepcyjnego modelu Audi Roadjet , który po prezentacji podczas salonu samochodowego w Detroit w 2006, zniknął bez śladu. W gruncie rzeczy będzie większą, pojemniejszą i droższą wersją E3. Oznacza to między innymi mocniejsze jednostki napędowe. Z dużym prawdopodobieństwem otrzyma również napęd hybrydowy.

Audi E5. Kolejny "zielony" model sportowy Audi , który ma powstać do 2014 roku. Trzeba przyznać, że w chwili obecnej wiadomo o nim stosunkowo niewiele. Nie jest pewne nawet, który model miałby posłużyć jako "dawca". Mówi się, że E5 równie dobrze mógłby zostać zbudowany na platformie modelu A1 , jak i linii R z centralnie umieszczonym silnikiem. Ekologiczny charakter modelu - niskie spalanie i poziom emisji CO2 - poza użyciem odpowiedniego silnika miałby zostać zapewniony dzięki jego bardzo niskiej wadze.

bs, Źródło: carmagazine, motorauthority

Samochody: Audi - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.