Polscy młodzi kierowcy na celowniku DEKRY

Aż trzy na cztery samochody należące do młodych kierowców (18-25 lat) są niesprawne. W połowie z nich do wymiany nadaje się zawieszenie i układ kierowniczy

Najmniej awaryjne - raport DEKRA 2012

Podczas akcji DEKRA SafetyCheck w Polsce przebadano ponad 1000 samochodów, których właściciele nie przekroczyli 25 roku życia. Średni wiek kontrolowanych aut wyniósł 11 lat. Ponad 50 proc. pojazdów z pierwszej dziesiątki stanowiły samochody wyprodukowane w Niemczech. Największy przebieg ze wszystkich przebadanych aut posiadał Volkswagen Passat - niespełna 500 tys. km. Najstarszym samochodem, biorącym udział w akcji SafetyCheck, był Fiat 126p z 1984 roku.

Tylko 27 proc. biorących udział w badaniu samochodów nie posiadało żadnej usterki. W pozostałych 73 proc. wykryto przynajmniej jedną usterkę. Najwięcej aut (prawie 50 proc.) posiadało usterki zawieszenia i układu kierowniczego, ponad 25 proc. związane z układem hamulcowym, a ponad 30 proc. z oświetleniem. Średni przebieg przebadanych samochodów wynosił 165 tys. km.

Akcja DEKRA SafetyCheck trwała od lipca do końca września ub. roku. Była realizowana w 100 wybranych Stacjach Kontroli Pojazdów DEKRA, gdzie młodzi kierowcy mogli bezpłatnie sprawdzić stan wybranych elementów niektórych podzespołów swoich samochodów: układu zawieszenia, podwozia, układu kierowniczego, układu hamulcowego oraz oświetlenia.

Do wypadków spowodowanych przez kierowców w wieku 18-25 lat dochodzi bardzo często. Nie tylko małe doświadczenie w prowadzeniu samochodu oraz częsta brawura powodują, że właśnie młodzi kierowcy stają się grupą najwyższego ryzyka na drodze. Winny jest też stan techniczny ich samochodów. Według danych DEKRA auto mające 9-11 lat stwarza potencjalnie trzykrotnie większe zagrożenie, niż samochód w wieku do trzech lat.

Piotr Kozłowski, źródło: IBRM Samar (www.samar.pl)

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota wyróżniona przez TUV

Raport niezawodności DEKRA 2011

Samochody: ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.