Biały i srebrny na topie

Z badań firmy DuPont wynika, że w 2011 roku na świecie sprzedało się najwięcej aut w kolorze białym, białym perłowym i srebrnym. Drugim co do popularności kolorem był kolor czarny

Nuda w kolorach | Raport DuPont 2010

Ranking firmy DuPont publikowany jest od niespełna 60 lat. Co roku, specjaliści badają popularność poszczególnych kolorów samochodów i próbują odgadnąć rodzące się trendy. Choć badacze przewidywali wzrost popularności koloru białego, zaskoczył ich rozmiar tego awansu (w ubiegłym roku miejsce trzecie). Z czego wynika tak imponujący progres? 22-procentowy udział koloru białego (i białego perłowego) jest wynikiem znaczącego wzrostu popularności tego lakieru w Europie, Chinach, Ameryce Południowej  i Południowej Afryce.

Najpopularniejsze kolory samochodów w 2011 roku: 1. biały i biały perłowy ex aequo ze srebrnym - 22% 2. czarny i efekt czarnego - 20% 3. szary - 13% 4. czerwony - 7% 5. niebieski - 6% 6. brązowy i beżowy - 5% 7. zielony - 2% 8. żółty i złoty - 1%

Chociaż globalnie dominują lakiery białe i srebrne, w ubiegłym roku w Europie sprzedało się najwięcej aut czarnych (25%), potem szarych (18%) i srebrnych (15%). Srebrny prowadzi w krajach Azji i Pacyfiku (ponad 25%), wyprzedzając nieznacznie kolor biały (ponad 24%) - od kilku lat numer jeden w Japonii. Biały i biały perłowy już piąty rok z rzędu dominują w Ameryce Północnej (23%). Drugim co do popularności jest kolor czarny (18%), trzecim - srebrny (16%). Odwrotną kolejność zanotowano w Ameryce Południowej. 30% rynku zdobył kolor srebrny, na drugim miejscu uplasował się kolor czarny, a na trzecim kolor biały i biały perłowy.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Piękne prototypy, brzydkie samochody

Jak Fiat 500 radzi sobie za Oceanem?

Citroen C4 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA