Tokio 2011 | i-ELOOP Mazdy

Odzyskiwanie energii hamowania staje się coraz powszechniejsze. Mazda zamierza dołączyć do producentów oferujących takie rozwiązanie, ale system i-ELOOP Mazdy jako jedyny będzie wykorzystywać kondensator

Która generacja Mazdy 626/Mazdy 6 podoba Ci się najbardziej?

Mazda znana jest ze stosowania nietypowych rozwiązań. Przykładów nie trzeba daleko szukać, wystarczy wspomnieć silniki Wankla (m.in. w RX-7, RX8), czy skrętną tylną oś oferowaną niegdyś w modelu 626. Teraz dojdzie do tego układ odzyskiwania energii hamowania, jako jedyny wykorzystujący kondensator.

Układy hamulcowe odzyskujące energię, jako technologie oszczędzania paliwa, stają się coraz popularniejsze. Używają silnika elektrycznego lub alternatora do wytwarzania prądu elektrycznego gdy samochód zwalnia.

Zastosowanie kondensatora pozwala zmagazynować dużą ilość energii elektrycznej. W porównaniu do akumulatorów, kondensatory mogą być błyskawicznie naładowane i rozładowane, a przy tym są odporne na pogorszenie właściwości podczas długotrwałego użytkowania. System nazwany przez Mazdę i-ELOOP , przemienia energię kinetyczną samochodu w energię elektryczną podczas hamowania i pozwala użyć ją do zasilania klimatyzacji, systemu audio i innych odbiorników elektrycznych.

Mazda CX-5 | Galeria

System i-ELOOP zostanie zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Tokio wraz z prototypem Takeri, zwiastującym kolejną generacje Mazdy 6. System pojawi się w samochodach Mazdy w 2012 r. W warunkach jazdy w ruchu drogowym, obfitującej w częste przyspieszenia i hamowania, i-ELOOP zmniejsza zużycie paliwa o ok. 10%.

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Plany Mazdy na najbliższe lata

Mazda 3 FL | Pierwsza jazda

Mazda 6 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA