Obie firmy mają doświadczenia w konstruowaniu samochodów przy użyciu tego lekkiego metalu. Po II Wojnie Światowej brak dostępności stali, która stała się w Wielkiej Brytanii reglamentowana, producenci samochodów stanęli przed nie lada wyzwaniem. Land Rover postanowił wykorzystać stopy aluminium w aucie, które dziś znane jest jako Seria I. Jego następcą w linii prostej jest wierny tej technologii Defender .
Jaguar także ma doświadczenia w budowaniu nadwozi z aluminium (XK120), ale przełomem był XJ z 2003 roku. Miał on całkowicie aluminiowe nadwozie, dzięki czemu samochód był wyraźnie lżejszy od konkurencji.
Ratan Tata, szef koncernu Tata (właściciela obu marek) zapowiedział, że odtąd wszystkie nowe samochody Jaguara i Land Rovera (w tym także Range Rovery ) będą konstruowane przy użyciu stopów lekkich. Dzisiejsza technologia pozwala na wykorzystanie ich w masowej produkcji, a oczywistą zaletą jest niższa masa gotowego samochodu. W ekstremalnych przypadkach może one wynieść nawet 40%.
Marcin Lewandowski
Nowy Jaguar XJ - pierwszy film
Nowy Jaguar XJ - mega galeria - ZOBACZ TUTAJ