Krzepki Sven

Chyba żyjemy w cudownych czasach. Niemal każdy nowy silnik ma większą moc, większy moment i mniej pali. Taki jest też nowy benzyniak Volvo

Dotąd Volvo w S80 i V70 FlexiFuel (FT) montowało silnik R5 2,5 l. Osiągał 200 KM i 300 Nm momentu. Teraz moc wzrosła do 231 KM, a moment do 340 Nm. Lepsze wartości uzyskano dzięki większemu ciśnieniu doładowania i zmianom w jednostce sterującej.

Jednocześnie o ok. pół litra na setkę spadło zużycie paliwa. Volvo V70 spala średnio 8,8 s z ręczną i 9,7 l/100km z automatyczną skrzynią biegów. Dla modelu S80 jest to odpowiednio 8,6 i 9,6 l/100km. Skrót FT oznacza, że do baku możemy tankować biopaliwo. Jeśli silnik pracuje na mieszance E85 zużycie paliwa wzrasta o około 30%.

Volvo nie chwali się dynamiką nowego silnika. Mówi za to o dłuższych przełożeniach. Piąty bieg ma teraz identyczne przełożenie, jakie poprzednio miała szóstka. Obecnie szósty bieg służy jedynie do oszczędnej jazdy autostradowej. W skrzyni automatycznej zmieniono oprogramowanie, które teraz zmienia biegi przy niższych obrotach silnika. Te modyfikacje w znacznej części przyczyniły się do zmniejszenia zużycia. Innymi słowy: ekologia rządzi.

Marcin Lewandowski

Volvo jest Flexi - silnik 2.5FT w S80 i V70 - ZOBACZ TUTAJ

Z kącika reklamy: Co lepsze, diesel, czy hybryda - WIDEO

Samochody: Volvo S80 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA