Nowe Porsche 911 Carrera 4

Porsche przedstawiło odnowione modele Carrera 4 i Carrera 4S z nadwoziami typu Coupe i Cabriolet. Pod nieznacznie zmienionym nadwoziem znalazło się zaskakująco wiele nowości technicznych.

Porsche 911 Carrera 4 zwłaszcza w wersji S to jeden z najbardziej cenionych modeli firmy z Zuffenhausen od wielu lat. Jego ceny na rynku wtórnym są niemal równe z cenami za model Turbo , co bynajmniej nie świadczy źle o doładowanym modelu, ale znakomicie o czteronapędowym Carrera 4.

W kilka tygodni po prezentacji modelu 997 Carrera/Carrera S po liftingu , przyszła pora na wersje z napędem na wszystkie koła. Zmiany dotyczące nadwozia, wnętrza i silnika są identyczne, co w przypadku "zwykłej" Carrery. Zgodnie z obowiązującą modą (na zwiększanie ilości biegów w pogoni za niskim spalaniem) samochody otrzymały siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) przekazującą moc z silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa na wszystkie cztery koła. Zastąpi ona Tiptronic S, natomiast miłośnicy ręcznych przekładni będą mogli pozostać przy sześciobiegowej skrzyni manualnej.

Nowością w Carrera 4/Carrera 4S jest także to, co znajduje się pomiędzy przekładnią a kołami. Sterowany elektronicznie układ przeniesienia napędu z wielopłytkowym sprzęgłem wiskotycznym pochodzi z modelu Turbo. Na potrzeby Carrera 4 Porsche dokonało w nim niezbędnych modyfikacji.

Nowe silniki i skrzynia biegów PDK mają obniżyć spalanie i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, natomiast nowy układ przeniesienia napędu zapewnić jeszcze lepsze prowadzenie samochodu. Zużycie paliwa deklarowane przez producenta w najbardziej paliwożernej wersji Carrera 4S Cabriolet wynosi średnio w cyklu mieszanym zaledwie 10,7 l/100km, a w najoszczędniejszej (z czteronapędowych) Carrera 4 Coupe zaledwie 10,1 l/100km. Jak na samochody mające wartości przyspieszenia 0-100 km/h ledwie przekraczające 4 sekundy to wynik jest imponujący.

mjl; źródło: Porsche

Więcej o: