Między przednimi kołami Golfa GTI dalej będzie pracować turbodoładowana, rzędowa "czwórka" EA888 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2 litrów. Zamiast obecnych 210, będzie jednak generować około 220 koni, a to za sprawą nowego systemu sterowania zmiennym skokiem zaworów Valvelift, zapożyczonego z Audi. Łatwiejsze wykorzystanie potencjału silnika ma umożliwiać dopracowana, elektroniczna imitacja blokady mechanizmu różnicowego - XDS.
Z oferty wypadnie 1,4-litrowy motor Twincharger o pseudonimie EA111, wspomagany turbosprężarką i kompresorem. Jego miejsce zajmie turbodoładowany motor EA112 o mocy 150 koni (czytaj: więcej VW rezygnuje z Silnika Roku? ).
Brytyjska prasa zdradza również, że zarówno Golf VII GTI, jak i najmocniejsza odmiana R zostaną narysowane znacznie odważniej niż ich poprzednicy. Debiut kolejnej generacji modelu nastąpi pod koniec 2012 roku.
Marcin Sobolewski, źródło: Autoblog
ZOBACZ TAKŻE: