Pierwsze szkice nowej Sonaty powstały w 2005 roku. Jej nadwozie jest kwintesencją filozofii nazwanej "fluidic sculpture", czyli opływowej rzeźby. Debiut nastąpił pod koniec 2009 roku, więc można uznać, że Sonata prezentuje nadal świeżą stylistykę. Na tej samej płycie podłogowej powstał Hyundai i40, który niedawno zadebiutował w wersji kombi na rynku europejskim.
Poprzednia Sonata produkowana była przez sześć lat i modernizację przeszła dokładnie w połowie, czyli po trzech latach. Obecna generacja jest na rynku od zaledwie półtora roku, a producent już postanowił nieco ją "uwspółcześnić".
Zmiany są nieznaczne. Z zewnątrz pojawiły się nowe tylne lampy wykonane w technologii LED oraz nowe wzory obręczy kół. Wewnątrz również trudno dostrzec różnice. Hyundai wygląda bowiem jak dotąd, ale do wykończenia wnętrza zastosowano materiały lepszej jakości, a schowek otrzymał możliwość schładzania swojej zawartości.
Także pod maską zaszły zmiany. Oferowany w Korei silnik R4 2,4 l. zostanie zastąpiony dwulitrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 275 KM.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: