Mercedesa W196 (fot. z lewej) wprawiał w ruch 2,5-litrowy, wolnossący benzyniak R8 o mocy 294 koni, połączony z 5-biegową skrzynią mechaniczną. Streamliner (ang. opływowy) - jak nazywano W196 - za sprawą aluminiowej karoserii ważył zaledwie 835 kilogramów i mógł pędzić z prędkością maksymalną 300 km/h.
Pierwsze sukcesy za kierownicą W196 Juan Manuel Fangio i Karl Kling odnieśli tuż po debiucie, w Grand Prix Francji i Włoch. Po porażce na wymagającym, brytyjskim torze Silverstone niemieccy inżynierowie zdecydowali się odkryć koła bolidu. Tak powstał Typ R. Efekt? Już w Grand Prix Niemiec, na krętym torze Nürburgring Juan Fangio nie miał sobie równych i dzięki kolejnym zwycięstwom zdobył drugie w swojej karierze mistrzostwo świata. W sezonie 1955 jeszcze 4-krotnie stanął na najwyższym miejscu podium.
Przejazd Nico Rosberga uświetni Grand Prix Niemiec, dziesiątą eliminację mistrzostw świata Formuły 1.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: