Na pierwszy rzut Audi. Firma z Ingolstadt przedstawiła pierwsze szkice studyjnej wersji modelu A5 przygotowanego do wyścigów DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). Dwudrzwiowe auto, ochrzczone symbolem R17, zastąpi sportowego sedana na bazie A4 startującego w niemieckim serialu od 2004 roku. Auto, budowane pod kątem nowych regulacji najprawdopodobniej odziedziczy sprawdzone, 460-konne V8 oraz sześciostopniową przekładnię. Pierwszy egzemplarz, powstający właśnie w fabryce w Ingolstadt, zadebiutuje podczas salonu we Frankfurcie.
Drugie auto pochodzi ze stajni BMW, które po niemal 20 latach nieobecności zamierza wrócić do serii DTM. Auto, zbudowane na bazie modelu M3, wyposażone będzie w silnik V8 o mocy około 480 KM. Rozpędzi on auto do setki w czasie 3 sek. i pozwoli osiągnąć prędkość 300 km/h. Ostateczna wersja wyścigówki zadebiutuje na torze w przyszłym, ale BMW już przedstawiło kierowców, którzy zasiądą za sterami. Będą to: Brytyjczyk Andy Priaulx oraz Brazylijczyk Augusto Farfus.
Ponowne pojawienie się w serii DTM traktujemy jako powrót do korzeni. Będziemy mieli okazję bezpośrednio zmierzyć się z głównymi rywalami segmentu premium. Wprost nie możemy doczekać się tej konfrontacji. W przeszłości cieszyliśmy się na tym polu wielkimi sukcesami i nie mamy wątpliwości, że podobnie będzie gdy wystartujemy w sezonie 2012 - mówił podczas prezentacji prototypu dr Klaus Draeger
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE:
Hołowczyc zwycięża w Silk Way Rally