Opel kilka lat temu postanowił produkować pod własną marką samochody dostawcze. Opracowanie od podstaw nowych konstrukcji jest drogie, w każdym razie znacznie droższe, niż doklejenie stalowej "budy" do przedniej części Opla Corsy - tak powstało stare Combo. Aby stawić czoła takim konstrukcjom jak VW Transporter, czy Ford Transit Opel nawiązał współpracę z Renault. Powstały w ten sposób Vivaro, to nic innego jak Renault Trafic, a Opel Movano jest identyczny z Renault Master.
Podobny sposób działanie Opel przyjął w stosunku do kompaktowego furgonu. Aby zastąpić dotychczasowe Combo Niemcy nawiązali współpracę z konkurencją tyle, że tym razem zamiast Renault w roli partnera wystąpił Fiat. Za materiał do klonowania posłużył znany na rynku od 1,5 roku Fiad Doblo drugiej generacji.
Podstawowe informacje dotyczące Fiata Doblo znajdziecie tutaj , mamy także pełen cennik oraz relację z jazd testowych . Czym Opel Combo będzie różnił się od swojego bliźniaka? Wszystko wskazuje na to, że dwoma szczegółami. Pierwszy to nowa atrapa przedniego zderzaka, drugi to... zestaw znaczków firmowych i nazwy modelu na tylnej klapie.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Test: Opel Ampera | Pierwsza jazda