O premierze nowego Hyundaia pisaliśmy ładnych kilka miesięcy temu, podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Los Angeles. Elantra przyciąga wzrok nadwoziem uformowanym zgodnie z filozofią Fluidic Sculpture, znaną już z ix35 czy Sonaty. Dzięki płynnym przetłoczeniom wygląda, jakby cały czas była w ruchu, zachowując właściwe sedanowi proporcje. Współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,28.
Między przednie koła Elantry trafi 1,6-litrowy benzyniak z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu, połączony z mechaniczną przekładnią o 6 przełożeniach. Moc 132 koni generuje on przy 6300 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 4850 obr./min. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto potrzebuje 10,7 s i może pędzić z prędkością maksymalną 200 km/h. Koreańczycy obiecują średnie zużycie paliwa na poziomie 6,4 l/100 km (5,2 l/100 km w trasie i 8,5 l/100 km w mieście).
Przednie zawieszenie Elantry wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne - belkę skrętną.
Kompaktowy sedan Hyundaia dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia. Podstawowy wariant Classic Plus wyposażony jest w 6 poduszek, ESP, elektrycznie regulowane przednie szyby i lusterka (podgrzewane), ręczną klimatyzację, centralny zamek, światła przeciwmgłowe, komputer pokładowy oraz radio CD/mp3 z 6 głośnikami i interfejsem USB. Droższa odmiana Comfort to dodatkowo elektrycznie sterowane tylne szyby, autoalarm, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, czujnik deszczu, 16-calowe alufelgi, kierownica i gałka biegów obszyta skórą oraz kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach (standardowo tylko na wysokość). Topowa Elantra Style kusi również tempomatem, czujnikami parkowania z tyłu, elektrycznie sterowanym fotelem kierowcy, podgrzewanymi siedzeniami z przodu oraz skórzano-materiałową tapicerką.
Zapraszamy do galerii zdjęć Hyundaia Elantry .
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE:
Nowa Sonata w Europie w 2011 r. - POZNAJ HISTORIĘ MODELU