Jedne powstały jedynie w wersjach trzydrzwiowych by spełniać rolę drugiego lub trzeciego auta w rodzinie. Inne z kolei ambitnie starają się podołać roli małego i taniego w utrzymaniu autka rodzinnego. Niezależnie w jakim celu je kupujemy wszystkie należą do tego samego segmentu. Co więcej, niektóre są nawet ze sobą (prawie) identyczne:
rodzina 1 : Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo - są niemal identyczne i zjeżdżają z jednej taśmy produkcyjnej w Kolinie; rodzina 2 : Fiat 500, Fiat Panda, Ford Ka, Lancia Ypsilon - dzierżą tę samą płytę podłogową (Lancia nieco dłuższą) i wszystkie powstają w tyskiej fabryce Fiata; rodzina 3 : Hyundai i10, Kia Picanto - koreańskie bliźniaki "dwujajowe", czyli inne nadwozia, ale ta sama technika; rodzina 4 : Opel Agila, Suzuki Splash - druga edycja maluchów będących owocem współpracy Opla i Suzuki. Oba powstają w jednej fabryce na Węgrzech.
Ich współzawodnictwo staje się ciekawsze, gdy zobaczymy, że aż 11 spośród 14 modeli w podstawowej, czyli najtańszej wersji, napędzanych jest silnikami o mocy 68-69 KM. Przy zakupie - zwłaszcza w Polsce - decyduje cena. Dlatego Panda nadal jest liderem, ale czy wciąż jest najlepsza? Zapraszamy do wzięcia udziału w sondażu.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Wybierz najlepszego hot-hatcha dekady