Audi udoskonala całą rodzinę A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 poprawiono silniki, napęd quattro i system Infotainment oraz wygląd.
Zmodyfikowane modele "S" można rozpoznać po nowych światłach, nowych detalach nadwozia i nowych lakierach z efektem kryształowym. Interesujące zmiany zostały wprowadzone również do wnętrza. Najważniejsze nowości techniczne w Audi S5 to napęd quattro ze środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, poprawione zawieszenie sportowe "S" oraz seryjne 18-calowe koła.
Wszystkie silniki mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Oferta obejmuje trzy motory benzynowe i cztery TDI. Dla wersji z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna przekładnia sześciobiegowa oraz bezstopniowa przekładnia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub siedmiobiegową S tronic.
Przy napędzie quattro rodzina A5 w połączeniu z przekładnią S tronic wykorzystuje środkowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym i selektywnym sterowaniem momentami dla każdego koła. Ten mechaniczny podzespół przekazuje większość momentu na tylne koła, a w razie potrzeby w ułamku sekundy zmienia jego podział - nawet 70 procent może być przekazywane na przednią oś, a na tylną oś - maksymalnie 85 procent. Dla wszystkich wariantów quattro jako uzupełnienie dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy.
Do wyposażenia seryjnego należy nowy system informacji kierowcy zalecający przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega.
Seryjnie Audi montuje we wszystkich wariantach modeli z tej serii radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami. Najbardziej rozbudowanym systemem, dostępnym jako opcja, jest MMI Navigation plus z dużym twardym dyskiem, siedmiocalowym kolorowym monitorem, grafiką 3D i odtwarzaczem DVD. Jego terminal obsługi został także udoskonalony - liczbę stałych przycisków zredukowano z ośmiu do czterech, pokrętło regulacji głośności otrzymało joystickową nasadkę ułatwiającą wybór odtwarzanych utworów. Kolejne modyfikacje dotyczą obsługi głosowej i cyfrowego odbioru radiowego.
Funkcja Audi connect umożliwia korzystanie z interesujących usług w A5- od wyszukiwania celów przy użyciu przeglądarki Google poprzez nawigację ze zdjęciami z Google Earth aż po hotspot WLAN, dzięki któremu pasażerowie mogą dowolnie surfować po Internecie i wysyłać maile. Kolejna usługa - informacja drogowa Audi online - dokładnie informuje kierowcę na bieżąco o natężeniu ruchu na wybranej trasie. Aby korzystać z tych funkcji wystarczy karta SIM z opcją transmisji danych. We wszystkich odmianach S5 montowany jest teraz silnik 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM). S5 Coupé przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h.
Szczepan Mroczek
ZOBACZ TAKŻE: