Spada z dopiskiem Monza jest sportowym roadsterem zbudowanym na bazie odmiany coupe, stylistycznie nietuzinkowego auta zaprezentowanego jeszcze w 2008 roku. Podczas projektowania nadwozia twórcy chcieli nawiązać do sportowych roadsterów z lat 60. Projektanci odpowiedzialni za rozwiązania mechaniczne - na szczęście - nie czerpali z ówczesnych patentów. Aluminiowa konstrukcja nośna, kompozytowe nadwozie, w pełni regulowane zawieszenie, wyczynowy układ hamulcowy, ultralekkie obręcze kół oraz opony używane w serialu FIA GT3 nie pozostawiają wątpliwości, że auto jest techniczną "świeżynką".
"Świeżynką", trzeba dodać, naprawdę zadziorną. Monza napędzana jest bowiem zmodyfikowanym, 7-litrowym V8 zapożyczonym z Corvette Z06. Drzemiący tuż za fotelami, mechanicznie doładowany silnik, współpracujący z sześciostopniową skrzynią manualną, rozwija moc 720 KM oraz 950 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ważący zaledwie 1180 kg roadster rozpędza się do setki 3 sekundy, a w rękach odpowiednio odważnego kierowcy może pędzić z prędkościami dochodzącymi do 335 km/h.
Na razie istnieje tylko jeden egzemplarz otwartej Spady, ale firma chętnie zbuduje auto dla każdego kto zechce mieć Monzę w swoim garażu. Nieoficjalnie mówi się, że ceny auta zaczynają się od 250 tys. euro.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: