Volvo S60 Performance Concept bazuje na topowej wersji T6 R Design. Polestar zajął się modyfikacjami mechanicznymi, a Heico - tuningiem optycznym.
Za sprawą zmian w oprogramowaniu turbodoładowana, rzędowa "szóstka" generuje teraz 330 koni - o 25 KM więcej niż seryjnie - oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przyrost o 40 Nm). W ramach pakietu R Design S60-ka otrzymała ponadto obniżone zawieszenie z o 15 proc. sztywniejszymi sprężynami oraz o 20 proc. sztywniejszymi tulejami.
Z zewnątrz ekipa z Heico ograniczyła się do 19-calowych obręczy z oponami Pirelli oraz dwóch podwójnych końcówek wydechu, wystających spod tylnego "dyfuzora".
Wszelkim zmianom oparła się kabina, standardowo uzbrojona w sportowe fotele, aluminiowe nakładki na pedały, obszyty skórą wolant oraz tarcze zegarów z niebieskim tłem.
Z uwagi na pozytywną reakcję klientów, Volvo rozważa wprowadzenie limitowanej serii S60 Performance Concept do sprzedaży.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: