Obydwie marki kierują się podobnymi wartościami jak wysokie osiągi, ekskluzywność i pasja do wyścigów. Długofalowa współpraca pomoże AMG i Ducati dotrzeć do nowych grup klientów - powiedział Ola Källenius, prezes Mercedes-AMG GmbH
W połowie czerwca Ola Källenius i Gabriele del Torchio złożyli w Los Angeles podpisy na umowie o współpracy. Jej pierwsze widoczne rezultaty to wspólne działania marketingowe, na przykład wsparcie AMG dla teamu Ducati w MotoGP. Podczas wybranych imprez AMG uczestnicy będą mogli odbyć jazdy testowe motocyklami Ducati, a klienci Ducati zapoznają się z ofertą AMG. Czy to wszystko? Czas pokaże. Coraz głośniej mówi się jednak o tym, że niemiecka firma nie poprzestanie na organizowaniu wspólnych imprez. Czyżby szefowie Mercedesa planowali spróbować sił na rynku motocykli?
Przypadek? Raczej nie może być tu o nim mowy. Co bardziej spostrzegawczy już na początku sezonu wyścigowego wypatrzyli na kombinezonie dziewięciokrotnego mistrza świata w wyścigach motocyklowych, Valentino Rossiego napisy AMG. kiedy dodatkowo obie marki napomknęły o współpracy, w motocyklowym światku zawrzało. Nie od dziś wiadomo, że Mercedes-Benz ma delikatny niedosyt oferty, a motocykle BMW są mu solą w oku. Choć dzisiejszy slogan głosi, że AMG to idealny kombinezon przeciwdeszczowy dla jeźdźca Ducati, to już daje się słyszeć głosy, że Mercedes-Benz ma ochotę na przejęcie Ducati - to informacje z mniej wiarygodnych źródeł. Zapewne odrobina niemieckiego "ordnungu" nie zaszkodziłaby włoskiej marce. Z bardziej oficjalnych źródeł wiemy, że prawdopodobnie już niebawem pojawi się limitowany model AMG sygnowany logiem Ducati. Włoski koncern nie pozostanie dłużny i bramy fabryki z Bolonii wyjedzie Ducati z logo AMG - komentuje całą sprawę Szymon Dziawer, zastępca redaktora naczelnego "Świata Motocykli".
Szczypta historii. Założona w 1926 r. firma Ducati zaczęła od produkowania elementów radioodbiorników. Od 1946 r. Włosi skupili się na projektowaniu motocykli, a w ciągu kolejnych dziesięcioleci zdobyli wśród producentów jednośladów niepodważalną reputację. Dziś motocykle z Bolonii są synonimem wydajności, charakterystycznego designu, najnowszej technologii i sportowych sukcesów.
Te cechy wydają się idealnie pasować do założonej w 1967 roku firmy AMG. W ciągu ponad 40 lat z dwuosobowego zespołu, który zajmował się konstruowaniem silników wyścigowych powstała firma rozpoznawalną na całym świecie. Jej wizerunek tworzą kolejne zwycięstwa w motorsporcie, technologia zaczerpnięta wprost z torów wyścigowych, niepowtarzalne samochody wyczynowe i wyjątkowe doświadczenia, takie jak AMG Driving Academy.
Bartosz Sińczuk, Źródło: Mercedes, oprac. włas.
ZOBACZ TAKŻE: