Szukając używanego samochodu, który ma być prosty, niedrogi i niezawodny w eksploatacji Polacy najchętniej spoglądają w kierunku dwóch samochodów. Pierwszy to czeska Skoda, zawdzięczająca swoją popularność i reputację stosowaniem prostej techniki koncernu Volkswagena. Drugi to mająca reputację jednego z najmniej awaryjnych samochodów na świecie Toyota Yaris. Zainteresowanie obydwoma autami powoduje jednak, że ich ceny na rynku wtórnym należą do wysokich.
Skoda Fabia pierwszej generacji była oferowana w trzech wariantach nadwoziowych, jako hatchback, kombi i sedan. Sporą zaletą jest też ogromny wybór jednostek napędowych, zarówno benzynowych (50-120 KM), jak i wysokoprężnych (64-131 KM). Najciekawszym modelem jest vRS napędzany topowym dieslem, który łączy dynamikę i niskie spalanie.
Mała Toyota zastąpiła model Starlet mający doskonałą opinię. Z czasem okazało się, że i Yaris jest bezproblemowym samochodem. Co prawda klienci mieli jedynie dwie wersje nadwoziowe do wyboru, różniące się między sobą ilością drzwi, to auto i tak stało się hitem w całej Europie. Po dwóch latach Toyota pokazała światu model Yaris Verso, czyli niewielki "autobus" bazujący na Yarisce. Także paleta silników nie jest imponująca. W małej Toyocie montowano 3 silniki benzynowe do wybory (65-105 KM), z czego najmocniejszy jest w Polsce rzadkością. Gamę jednostek zamykał diesel (75 KM).
Zapraszamy do udziału w sondażu, w którym możecie zagłosować na lepszy Waszym zdaniem model.
CZYTAJ WIĘCEJ:
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Używane: Ford Fiesta (2001-2008)