Skoda Fabia RS | Test długodystansowy

W redakcji pojawił się kolejny samochód, w którym oprócz wrażeń z jazdy będziemy sprawdzać niezawodność

Właśnie odebraliśmy najmocniejszą Skodę Fabię RS. Nie była nowa, licznik pokazywał 2752 km. Nie wiemy jak nasz testowy samochód był docierany. A przecież będziemy sprawdzać przez kilka miesięcy jego niezawodność. Docieranie jest szczególnie ważne w samochodach usportowionymi silnikami. A nasza Fabia do takich należy, bo choć ma silnik o pojemności tylko 1,4 l to może pochwalić się mocą aż 180 KM.

Czy powinniśmy docierać nowe auta?

Samochód, który kusi do szybkiej jazdy zwykle nie ma łatwo w teście długodystansowym. RS bez dwóch zdań robi wrażenie. Fakt, że Fabia jest w stanie nawiązać walkę podczas startu spod świateł z Hondą Civic Type-R daje wyobrażenie o jej możliwościach. Z danych producenta wynika, że RS rozpędza się do setki w czasie 7,3 sekundy i może pojechać 224 km/h, a maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie od 2000-4500 obr./min.

Pierwszy kontakt Fabią RS zrobił na nas bardzo pozytywne wrażenia. Rewelacyjnie współpracują ze sobą turbodoładowany silnik 1,4 z bezpośrednim wtryskiem benzyny i 7-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

Wersję RS można poznać po sportowych 17-calowych obręczach kół (GIGARO), na które naciągnięto opony 205/40, oznaczeniach i dwóch rurach wydechowych.

Fabia RS ma w standardzie ESP Plus i automatyczną klimatyzację. Pomalowany na biało dach wymaga dopłaty 1000 zł, a felgi 400 zł. Za najmocniejszą Fabię trzeba zapłacić w podstawie 73 800 zł.

Niedługo kolejne informacje o kondycji naszej długodystansowej Skody Fabii RS.

Szczepan Mroczek

Skoda Fabia RS - test długodystansowy

Aktualny przebieg: 3100 km

Średnie spalanie: 11,2 l/100 km

Usterki: Brak

ZOBACZ TAKŻE:

Elektryczna Škoda Octavia

20 lat Skody i Volkswagena

Skoda Octavia - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.