Właśnie odebraliśmy najmocniejszą Skodę Fabię RS. Nie była nowa, licznik pokazywał 2752 km. Nie wiemy jak nasz testowy samochód był docierany. A przecież będziemy sprawdzać przez kilka miesięcy jego niezawodność. Docieranie jest szczególnie ważne w samochodach usportowionymi silnikami. A nasza Fabia do takich należy, bo choć ma silnik o pojemności tylko 1,4 l to może pochwalić się mocą aż 180 KM.
Samochód, który kusi do szybkiej jazdy zwykle nie ma łatwo w teście długodystansowym. RS bez dwóch zdań robi wrażenie. Fakt, że Fabia jest w stanie nawiązać walkę podczas startu spod świateł z Hondą Civic Type-R daje wyobrażenie o jej możliwościach. Z danych producenta wynika, że RS rozpędza się do setki w czasie 7,3 sekundy i może pojechać 224 km/h, a maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie od 2000-4500 obr./min.
Pierwszy kontakt Fabią RS zrobił na nas bardzo pozytywne wrażenia. Rewelacyjnie współpracują ze sobą turbodoładowany silnik 1,4 z bezpośrednim wtryskiem benzyny i 7-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG.
Wersję RS można poznać po sportowych 17-calowych obręczach kół (GIGARO), na które naciągnięto opony 205/40, oznaczeniach i dwóch rurach wydechowych.
Fabia RS ma w standardzie ESP Plus i automatyczną klimatyzację. Pomalowany na biało dach wymaga dopłaty 1000 zł, a felgi 400 zł. Za najmocniejszą Fabię trzeba zapłacić w podstawie 73 800 zł.
Niedługo kolejne informacje o kondycji naszej długodystansowej Skody Fabii RS.
Szczepan Mroczek
Skoda Fabia RS - test długodystansowy
Aktualny przebieg: 3100 km
Średnie spalanie: 11,2 l/100 km
Usterki: Brak
ZOBACZ TAKŻE: