Bryła nadwozia, kształt drzwi, przedni grill, umiejscowienie tylnych lamp, klapa bagażnika, a nawet boczne listwy - te wszystkie elementy widoczne na szkicach patentowych Fiata Pandy III wykazują wyraźne podobieństwo do produkowanego od zeszłego roku w Brazylii modelu Uno. Jedyną wyraźną różnicą pomiędzy tymi modelami jest tylne boczne okienko, charakterystyczne dla obecnego modelu Pandy i jak widać na szkicach zachowanego w kolejnej generacji.
Dowodów na to, że brazylijskie Uno będzie w zmodyfikowanej wersji kolejną Pandą jest więcej. Panda III powstanie na nieco zmodyfikowanej płycie podłogowej obecnej generacji i prawdopodobnie będzie identyczna, jak w produkowanej w Tychach Lancii Ypsilon. Na tej platformie powstaje właśnie południowoamerykańskie "Nuovo Uno".
Co się zmieni w stosunku do "polskiej" Pandy? Nowy model będzie miał dłuższy rozstaw osi o 8 cm, urośnie też całe nadwozie. Uno mierzy 377 cm długości, czyli jest o ponad 20 cm dłuższy od Pandy II. Panda III będzie też szersza o 6 cm (164 cm). Dzięki tym zabiegom w środku powinno być więcej miejsca dla pasażerów, a pojemność bagażnika urośnie z 205 do 280 litrów.
Pod maską wyląduje przede wszystkim całą paleta silników 0.9 Twin-Air o dwóch cylindrach. W podstawowej wersji wolnossącej silnik będzie generował 65 KM, 85 KM w wersji z doładowaniem i 105 KM z jeszcze silniejszym turbo. Czy będą montowane jakieś "czwórki"? Tutaj pewni możemy być jedynie turbodiesla 1.3 Multijet.
Premiera rynkowa Pandy III nastąpi w 2012 roku.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: