Sprzedaż Rapide'a poniżej oczekiwań

Z 2000 do 1250 sztuk rocznie obniżono produkcję czterodrzwiowego Aston Martina. Powód? Kiepskie zainteresowanie klientów

Aston Martin Rapide zdobył niedawno wyróżnienie za stylizację nadwozia 2011 World Car Design of the Year.

Na początku miesiąca Aston Martin pochwalił się, że przenosi produkcję Rapide'a z zakładów Magna Steyr w austriackim Grazu do macierzystej fabryki w Gaydon. Pierwsze egzemplarze z brytyjskim rodowodem wyjadą na drogi w połowie przyszłego roku, gdy zakończą się przygotowania do uruchomienia montażu.

Teraz brytyjski "Autocar" donosi, że to z powodu słabego zainteresowania klientów firma zrywa 8-letni kontrakt z Magna Steyr zaledwie po 2 latach. Sprzedaż innych modeli wciąż dołuje po kryzysie finansowym, czas więc wykorzystać wolne moce przerobowe zakładów w Gaydon. Produkcja Rapide'a zostanie ograniczona niemal o połowę - z zakładanych początkowo 2000 do 1250 sztuk rocznie.

Szansą na poprawę słupków sprzedaży ma być mocniejszy Aston Martin Rapide S. Póki co brytyjska limuzyna przegrywa walkę z tańszymi modelami z Niemiec - Mercedesem CLS i Porsche Panamerą.

W przypadku Rapide'a warto chyba wspomnieć o pojemności bagażnika, który mieści od 300 do 750 litrów.

Przypomnijmy, że pod maską Rapide'a drzemie widlasta "dwunastka" o pojemności 6 litrów, która katapultuje auto do setki w ciągu 5,3 s i pozwala rozpędzić się do 303 km/h. Maksymalną moc 477 KM osiąga przy 6000 obr./min, a maksymalny moment 600 Nm - przy 5000 obr./min. Motor połączono z 6-biegowym automatem Touchtronic 2.

Zapraszamy do galerii zdjęć Aston Matina Rapide'a .

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Aston Martin Rapide wyceniony

Aston Martin Rapide - WIDEO

Aston Martin - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.