Limitowane BMW M3 po diecie

BMW zaprezentował nową, odchudzoną wersję sedana z dopiskiem M3 CRT. Powstanie zaledwie 67 sztuk

Model ten demonstruje możliwości BMW w dziedzinie produkcji (i zastosowania) elementów wykonanych z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym (Carbon Fibre Reinforced Plastic). W przypadku modelu M3 CRT (Carbon Racing Technology) nowy materiał wykorzystano między innymi do produkcji pokrywy silnika (dwa razy lżejszej niż fabryczny oryginał) oraz przednich foteli. Łącznie udało się odchudzić auto o 45 kg, chociaż biorąc pod uwagę bogatą listę wyposażenia standardowego limitowanej wersji, różnica wynosi prawie 70 kilogramów. Przy okazji zmienił się również rozkład masy, której na tylną oś trafia teraz 48,4 proc.

Pod maską pracuje jednostka znana z M3 Coupe w wersji GTS. Jest to widlasta ósemka o pojemności 4,4 l rozwijająca moc 450 KM oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. We współpracy z siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią (M-DTC) silnik rozpędza auto do setki w czasie 4,4 sek. Wskazówka prędkościomierza mija więc wartość 100 km/h o pół sekundy wcześniej niż w przypadku "zwykłej" M-trójki.

Z zewnątrz auto wyróżnia się m.in. czarnym grillem, karbonową lotką na klapie bagażnika i 19-calowymi obręczami kół (takimi jak we wspomnianym M3 GTS), zza których wyzierają elementy wzmocnionego układu hamulcowego (większe tarcze i sześciotłoczkowe zaciski).

BMW zbuduje 67 egzemplarzy ekstremalnego sedana. Cena jednego to (na rodzimym rynku) 130 tys. euro.

 

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

BMW M3 Frozen Black

BMW M3 GTS w akcji | Wideo

BMW M3 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.