Roadster to za dużo powiedziane, ale prototypowej Fabii RS 2000 fantazji odmówić nie można. Poszatkowana wlotami powietrza maska, reflektory z grafitowymi wkładami i rozciągnięte do granic nadkola, mieszczące 18-calowe alufelgi, znamy już jednak z wersji rajdowej oraz vRS. Żadna z nich nie może się za to pochwalić... odkrytą karoserią z opadającą ku tyłowi linią bocznych szyb.
Wewnątrz sportowych akcentó ciąg dalszy. Mamy tu kubełkowe fotele i sportową kierownicę z zielonymi przeszyciami oraz wstawki z włókna węglowego. Między przednie koła Fabii trafił "ponad 200-konny" benzyniak, napędający wszystkie cztery koła. Auto waży około 1200 kg.
Ręcznie zbudowany prototyp zdobi stoisko Skody podczas tegorocznego zlotu GTI-Treffen nad austriackim jeziorem Wörthersee. Po raz trzydziesty spotykają się tam miłośnicy tuningu i aut koncernu VW z całej Europy. Tak impreza wyglądała przed rokiem:
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: