Dla tych, którzy zdążyli zapomnieć: auto bazuje na modelu 135i, ale jest od niego o 5 mm dłuższe, o 53 mm szersze, o 13 mm wyższe i waży o 35 kg mniej (1495 kg). Rozkład masy jest niemal perfekcyjny - 51,7:48,3. Pod maską drzemie 3-litrowy motor z Z4 sDrive35iS z dwiema turbosprężarkami, zdolny "rozkręcić się" do 7000 obr./min. Moc 335 koni osiąga przy 5900 obr./min, a maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm dysponuje w zakresie 1500-4500 obr./min. Funkcja overboost umożliwia chwilowe podniesienie tego ostatniego do okrągłych 500 Nm.
Moment obrotowy na tylne koła trafi za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej o krótszych przełożeniach. Najmocniejsza "jedynka" zyska również mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. BMW chwali się, że auto przyspiesza do "setki" w ciągu 4,9 s, do 200 km/h - w 17,3 s, a 400 m ze startu zatrzymanego pokonuje w czasie 13,2 s. Prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznym kagańcem, to 250 km/h.
W Wielkiej Brytanii za auto trzeba zapłacić 38 tys. funtów.
bs
ZOBACZ TAKŻE: