BMW Nazca to prototyp zaprojektowany przez Italdesign. W zamierzeniu studia projektowego miał być duchowym następcą słynnego M1. Niestety BMW nie było zainteresowane projektem. Włosi nie poddali się łatwo. W 1993 roku zaprezentowali kolejną Nazcę, tym razem oznaczoną symbolem C2, a chwilę później C2 Spyder. Te modele także nie zrobiły wrażenia na Bawarczykach.
Jeśli jednak ktoś naprawdę żałuje, że Nazca nie przetarła sobie drogi do produkcji seryjnej, a dysponuje przypadkowo sporą ilością gotówki, może sobie taki model sprawić. Jeden z czeskich salonów wystawił BMW Nazca na sprzedaż. Auto ma granatowy lakier, prezentuje jakość wykonania typowy dla (jeżdżących) prototypów i jest napędzane silnikiem 5,7 l. V12 BMW o mocy 380 KM. Co prawda "pokazowa" Nazca C1 miała inny kolor i była napędzana pięciolitrowym silnikiem o mocy 300 koni, a większy pojawił się dopiero w Spyderze - co stawia pod znakiem zapytania oryginalność auta - ale to są szczegóły. Najważniejsze, że za bagatela 725 tys. euro możemy stać się właścicielami niepowtarzalnego BMW, który ozdobi niejeden zlot samochodów tej marki.
Marcin Lewandowski