Producenci, w książkach serwisowych, precyzyjnie podają przebiegi w kilometrach, po których należy przeprowadzić poszczególne kontrole. Rozkład przeglądów, pozwalający uniknąć przykrych lub wręcz niebezpiecznych niespodzianek, kształtuje się następująco:
sprawdzenie układu hamulcowego - ewentualne niwelowanie ubytków tarcz lub bębnów (w skrajnych przypadkach - wymiana), wymiana zużytych elementów ciernych lub uszczelnień;
kontrola układu chłodzącego - eliminacja wycieków, sparciałych elementów gumowych; uzupełnienie braków płynu chłodzącego (ważne również przed sezonem zimowym);
sprawdzenie naciągu i stanu pasków klinowych;
czyszczenie świec zapłonowych, styków przerywaczy zapłonu, kontrola stanu przewodów wysokiego napięcia, ewentualna kontrola i regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu;
kontrola podgrzewaczy (świec żarowych) w silnikach Diesla,
wymiana oleju silnikowego i filtra oleju;
kontrola powłoki lakierowanej i antykorozyjnej karoserii;
sprawdzenie ogólnego stanu elementów zawieszenia - eliminacja zużytych elementów przeniesienia ruchu;
kontrola ruchomych części układu kierowniczego - wyeliminowanie luzów, sprawdzenie zbieżności kół przednich;
kontrola nastawów gaźnika lub pompy wtryskowej (diesel), analiza składu spalin;
sprawdzenie stanu ogumienia, ciśnienia powietrza (przed zmianą sezonu wymiana ogumienia);
kontrola naciągu paska rozrządu.
(lub raz na 1 - 1,5 roku)
najlepiej przed zimą
kontrola poziomu płynu hamulcowego;
sprawdzenie poziomu oraz stężenia płynu chłodzącego;
kontrola gęstości elektrolitu w akumulatorze, oczyszczenie końcówek biegunowych oraz ich nasmarowanie;
sprawdzenie luzów zaworowych (w układzie klasycznym, bez popychaczy hydraulicznych);
wymiana styków przerywacza;
smarowanie krzywki aparatu zapłonowego (jeśli zachodzi taka konieczność i jeśli istnieje taka możliwość);
kontrola kąta zwarcia styków przerywacza (zapłon klasyczny);
sprawdzenie poziomu oleju w przekładni głównej, skrzyni biegów;
kontrola stanu przewodów hamulcowych;
sprawdzenie szczelności układu wydechowego;
kontrola ustawienia oświetlenia;
wymiana filtra paliwa;
kontrola ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy (diesel).
wymiana filtra powietrza,
wymiana lub czyszczenie filtra odpowietrzania skrzyni korbowej (jeśli występuje),
wymiana łańcucha rozrządu, (w niektórych przypadkach również paska rozrządu)
wymiana płynu chłodzącego;
wymiana płynu hamulcowego i wszystkich elementów uszczelniających;
wymiana paska rozrządu.