Turbodiesel V6 o pojemności 3 litrów osiąga teraz moc 245 KM przy 4000 obr./min (o 5 KM więcej niż poprzednik) i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2000-2250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,6 s (mniej o 0,2 s), a prędkość maksymalna - 220 km/h (o 2 km/h więcej). Wysokoprężne serce współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną i legitymuje się średnim zużyciem paliwa 7,2 l/100 km.
Niemieccy inżynierowie podczas projektowania silnika sięgnęli po lżejsze materiały i nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz przeprojektowali układ wtryskowy. Ciśnienia bezpośredniego wtrysku paliwa wzrosło z 1800 do 2000 bar. Motor waży teraz o 20 kg mniej niż w poprzedniku, a masa Porsche Cayenne Diesel spadła dzięki temu z 2100 do 2080 kg.
Marcin Sobolewski
Nowe Porsche Cayenne - GALERIA