Twórcy raportu zarzucają Volkswagenowi, że w pogoni za obniżeniem wyjściowej ceny nowej Jetty stworzyli auto gorsze od poprzednika. Według Davida Championa, dyrektora działu testów motoryzacyjnych, nowa Jetta nie jest w stanie zaimponować pod żadnym względem. Dla zbicia ceny firma zbudowała auto z kabiną wykończoną gorszej jakości materiałami i wyczuwalnie gorszym zawieszeniem. Przypomnijmy, że na rynku amerykańskim Jetta (poza najdroższą wersją GLI) oferowana jest z tylną belką skrętną.
Champion wspomina też o "wulgarnie brzmiącym" silniku, a krytyczny opis kompaktowego Volkswagena kończy stwierdzeniem, że nowa generacja modelu "jest ledwie cieniem zwinnego, świetnie wykonanego poprzednika. Prowadzenie auta, szczególnie w zakrętach, pozostawia wiele do życzenia. Podobnie jak jakość materiałów w - niegdyś nienagannej - kabinie".
W Stanach Zjednoczonych za podstawową cenę Jetty trzeba zapłacić 15 995 dolarów, czyli o 1 740 dolarów mniej niż za poprzednią generację modelu. Czy gra warta była świeczki? Niezbyt pochlebna opinia szanowanego, niezależnego magazynu z pewnością nie pomoże Volkswagenowi w podbiciu rynku kompaktowych sedanów. Podobnie jak ostatnia, głośna akcja serwisowa .
ZOBACZ TAKŻE: