Jeszcze w tym roku do nowego Aventadora LP700-4 ma dołączyć wersja Spyder z silnikiem o mocy 550 koni. Rok 2012 to z kolei debiut Sesto Elemento, które prototyp mieliśmy już okazję podziwiać podczas ubiegłorocznych targów w Paryżu (dowiedz się więcej o Lamborghini Sesto Elemento ).
W 2013 roku na drogi wyjedzie następca Gallardo , najprawdopodobniej nazwany Cabrera. Cechy szczególne? Monokok z włókna węglowego i 5,2-litrowy motor V10 o mocy 570 koni. Rok później możemy się spodziewać otwartej odmiany Spyder.
Prawdziwa nowość to jednak limuzyna Estoque , której debiut datuje się na rok 2014. Przy jej projektowaniu Włosi skorzystają z płyty podłogowej kolejnej generacji Porsche Panamery . Pod maskę topowej wersji trafi podwójnie turbodoładowana, widlasta "ósemka" o mocy 600 koni. Estoque trafi na rynek nie tylko jako sedan, ale również jako... kabriolet.
W 2016 roku Aventador doczeka się faceliftingu, a za 10 lat - w 2021 roku - na rynek trafi jego następca. W międzyczasie pojawi się jeszcze krótka seria współczesnej Joty, nie ma natomiast informacji o planach produkcji SUV-a.
Marcin Sobolewski