Prace rozwojowe oraz testy Fabii R2 trwały dwa lata. Auto, zbudowane we współpracy z firmą Impromat Car, powstało z myślą o prywatnych zespołach rajdowych.
Pod maską pracuje wysilone, wolnossące 1.6 rozwijające moc 180 KM (przy 7500 obr./min.) oraz 194 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 5500 obr./min.). Elektronikę sterującą pracą silnika przygotowali specjaliści z Magnetti Marelli. Na potrzeby sportowych zmagań - poza "wybebeszonym" wnętrzem oraz klatką bezpieczeństwa - Fabię R2 wyposażono m.in. w pięciostopniową, sekwencyjną skrzynię biegów (Sadev), sportowe zawieszenie oraz skuteczniejszy układ hamulcowy.
Fabia R2 przeszła wszystkie procedury homologacyjne FIA i jest gotowa do startu w rajdach. Za małego, czeskiego sportowca trzeba zapłacić równowartość 62 tys. euro.
ZOBACZ TAKŻE: