Peugeot 908 HYbrid4

Podczas targów samochodowych w Genewie Peugeot pochwalił się nowym narzędziem do walki o zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Ultralekkie nadwozie 908 HYbrid4 o długości 464 cm zbudowano jest z włókna węglowego. Całość waży jedynie 900 kg i udało się to osiągnąć nawet pomimo faktu, że 908 napędzany jest silnikiem wysokoprężnym V8 HDi FAP o pojemności 3,7 l i mocy 550 KM. Współpracuje z nim silnik elektryczny o mocy 60 kW. System generuje dodatkową moc 60 kW, która jest wykorzystywana w ciągu kilku sekund. Energia (500 kJ między dwoma fazami hamowania) jest magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych, a następnie automatycznie przekazywana na tylną oś podczas przyspieszania (bez komendy "push to pass"). W czasie przejazdu przez aleję serwisową auto porusza się z kolei w trybie wyłącznie elektrycznym.

Peugeot Sport planuje udział 908 HYbrid4 w oficjalnej sesji testowej (24 kwietnia) przed słynnym wyścigiem 24h Le Mans . Model 908 odpowiada nowym wymogom technicznym obowiązującym w roku 2011 w sportach motorowych. Jest jednym z elementów ofensywy Peugeota w ochronę środowiska. W całej tej historii jest również akcent polski. Szefem komunikacji w zespole Peugeot Sport jest obecnie Polak, Marek Nawarecki, który wcześniej pracował w Warszawie w centrali Citroena oraz nota bene dbał o PR zespołu wielokrotnego rajdowego mistrza świata Sebastiena Loeba .

Zobacz jak jeździ poprzednia generacja Peugeota 908

 

ZOBACZ TAKŻE:

Zobacz, jak Marek Nawarecki potrafi jeździć samochodem

Peugeot 308 GTi

Peugeot 508 - pełny cennik

Peugeot 308 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.