Renault R-Space mierząc 4,25 m długości jest nieco mniejszy od modelu Scenic. Zapowiada nową erę stylistyki francuskiej marki, ale także znaczącą rewolucję pod maską.
Wygląd R-Space'a jest dość futurystyczny i ciężko spodziewać, że w takiej formie trafi do seryjnej produkcji. Z drugiej strony drzwi tylne otwierane w przeciwnym kierunku niż przednie znalazły się w nowej Merivie, dla której R-Space będzie głównym konkurentem. Nie jest więc wykluczone, że ten element zostanie zastosowany także przez inżynierów Renault.
R-Space połączył w sobie elementy przez długi czas uznawane za przeciwstawne: rodzinny charakter i sportowe zacięcie, funkcjonalność i zmysłowość. Odpowiada on oczekiwaniom dużej części współczesnego społeczeństwa - powiedział Axel Breun, dyrektor ds. designu samochodów koncepcyjnych i pokazowych Renault
Pod maską zamontowano zaskakująco mały, jak na wielkość samochodu, trzycylindrowy silnik z nowej serii Energy TCe. Z pojemności 0,9 l, dzięki turbodoładowaniu i bezpośredniemu wtryskowi paliwa uzyskuje pokaźne 110 KM i 160 Nm. Napęd, oczywiście na koła przednie, przekazuje dwusprzęgłowa skrzynia EDC. Mały silnik oznacza niskie zużycie paliwa wynoszące średnio 3,7 l/100 km (emisja CO2 : 95 g/km).
Marcin Lewandowski