Peugeot 607

Peugeot 607

Wynik testu zderzeniowego: ****

Wynik testu zderzenia z pieszym: *

Zderzenie czołowe: 63 proc. pkt.;

Zderzenie boczne: 89 proc.;

Ogółem: 76 proc.

Limuzyna Peugeota otrzymała cztery gwiazdki, ale zdaniem EuroNCAP nie przeszła testów tak dobrze jak wiele innych aut tej klasy. Po zderzeniu czołowym drzwi nie można było otworzyć ręką. Głowa kierowcy była chroniona, jednak jego klatka piersiowa została poddana obciążeniom zbyt dużym według EuroNCAP jak na samochód tej wielkości. Kierowcy groziło też ryzyko urazów kolana. Mimo wyposażenia w urządzenia zwiększające ochronę przed skutkami bocznych zderzeń auto Peugeota nie zachwyciło ekspertów EuroNCAP, choć urządzenia spełniły swoje zadania. "Inne duże auta podobnej klasy sprawiły się lepiej" - stwierdzono w komunikacie EuroNCAP.

Peugeot 607 miał premierę jesienią 2000 r. Testowano wersję 2,2 HDi, auto czterodrzwiowe, model roku 2002, wyposażony seryjnie w poduszki powietrzne z przodu i boków, poduszki powietrzne chroniące głowę (kurtyny) oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia przy przednich fotelach.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.