Wynik testu zderzeniowego: ****
Wynik testu zderzenia z pieszym: ***
Zderzenie czołowe: 69 proc. pkt.
Zderzenie boczne: 83 proc.
Ogółem: 76 proc.
Nadwozie auta zapewnia dobrą ochronę. W czasie testu zderzenia czołowego głowa kierowcy zsunęła się jednak z poduszki powietrznej, a i działanie samej poduszki powodowało pewne ryzyko urazów klatki piersiowej kierowcy. Twarde miejsca za deską rozdzielczą grożą urazami kolan. Na nogi kierowcy oddziaływały też spore siły, co w niektórych sytuacjach mogło zagrozić obrażeniami kolan.
W czasie testu zderzenia bocznego zamek tylnych drzwi sam przestawił się w mniej bezpieczną pozycję. Honda stwierdziła, że zbada ten problem.
Dzięki wyjątkowej konstrukcji auto uzyskało bardzo wysoką notę trzech gwiazdek za ochronę pieszych w razie kolizji z tym pojazdem.
Najnowsza wersja Hondy CR-V trafiła do salonów sprzedaży w styczniu 2002 r. Testowano wersję 2.0 SE, auto pięciodrzwiowe, model roku 2002, seryjnie wyposażony w przednie i boczne poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia przy przednich fotelach.