Wiele wskazuje na to, że następna generacja sportowego Focusa będzie dostępna w wersji z silnikiem wysokoprężnym. W rozmowie z portalem Autoblog UK szef sprzedaży Forda w Wielkiej Brytanii John Wellsman przekonywał, że pomysł ten wbrew pozorom ma same zalety. Przyniesie korzyści nie tylko firmie, ale i klientom, którzy od dawna zastanawiali się nad kupnem RS-a, ale przerażały ich koszty użytkowania sportowego auta.
RS z silnikiem diesla sprawdzą się doskonale. Koszty użytkowania najmocniejszego Focusa są bardzo wysokie, szczególnie gdy podliczymy wydatki na paliwo. Wersja wysokoprężna pomogłaby zniwelować tę niedogodność - zapewniał Wellsman
Szefowie Forda bacznie obserwują konkurencję, która coraz chętniej wkłada pod maski najbardziej sportowych kompaktów silniki wysokoprężne. Jak się okazuje, klientów nie odstrasza charakterystyczny klekot dochodzący spod maski, a idea sportowego auta z dieslem nie wywołuje u nich dysonansu. Ford jest zatem przekonany, że i on nie straci na tym posunięciu, a dzięki wersji wysokoprężnej Focus RS ma szanse stać się prawdziwym, rynkowym hitem. Co Wy na to?
ZOBACZ TAKŻE: