VW Caddy made in Poland

Jeden budowany jest przez 40 godzin, a dziennie zjeżdża ich z taśmy ponad 650. Volkswagen Caddy powstaje w fabryce w podpoznańskim Antoninku i nigdzie indziej. Statmąd auta trafiają na cały świat

Caddy upodobnił się ostatnio do innych aut Volkswagena. I w niczym nie przeszkadza mu fakt, że należy do rodziny aut dostawczych. Nie wszyscy jednak wiedzą, że auto powstaje w fabryce pod Poznaniem. Pracuje w niej ponad 6 tys. osób. Wysokość tutejszych inwestycji, włącznie z ubiegłorocznymi, przekroczyła już miliard euro. Dzięki podnoszeniu mocy produkcyjnych, zakład jest w stanie produkować ponad 150 tys. aut rocznie. Docelowo ma wyjeżdżać ich stamtąd jeszcze więcej. To ponad jedna trzecia całkowitej produkcji marki VW Samochody Użytkowe.

I niech nikt nie mówi, że fabryka to tylko montażownia. Jest tu odlewania i spawalnia. Blacha do produkcji aut przyjeżdża z Wrześni, silniki z Polkowic, a szyby i siedzenia z Sandomierza. Fabryka współpracuje z 50 dostawcami z Polski, w tym 18 z Wielkopolski. W procesy badawcze zaangażowani są studenci Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego i im. Adama Mickiewicza. Poznańscy pracownicy szkolą załogi z Indii, USA, Argentyny i z wielu innych krajów, a fabryczne biuro konstrukcyjne opracowuje także własne wersje Caddy (Tamper).

W Antoninku powstają nie tylko Caddy i Caddy Maxi (jedyne miejsce produkcji), ale i Transportery T5. A jak wygląda fabryka od środka? Zapraszamy do galerii zdjęć.

Dodge Viper made in Poland - ZOBACZ WIĘCEJ

Osiem Viperów na godzinę | Galeria - ZOBACZ TUTAJ

Volkswagen Caddy - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA