BMW X1 xDrive28i | Koniec z tradycją

Rzędowa, trzylitrowa ?szóstka? idzie na emeryturę. Następca debiutuje w X1 xDrive28i

Chyba nikt nie przypuszczał, że legendarna już rzędowa "szóstka" zostanie kiedyś wyparta przez jakikolwiek inny silnik. BMW przez długi czas skutecznie udoskonalało te jednostki, ale niestety i to nie mogło trwać wiecznie. Nowe wymogi dotyczące emisji CO2 są nie do przeskoczenie przez ten typ silników, dlatego BMW musiało pomyśleć o jego następcy.

Zapraszamy do obejrzenia obszernej galerii zdjęć BMW X1 xDrive28i w zimowych warynkach - tutaj

Najnowszy silnik BMW to czterocylindrowa, doładowana dwulitrówka, która może pochwalić się mocą aż 245 KM (350 Nm). Tylko 2/3 pojemności, a prawie taka sama moc jak w motorze o pojemności 3.0 l (258 KM).Wszystko dzięki nowoczesnej technologii. Nowa jednostka napędowa została wyposażona we wszystkie nowinki Bawarczyków. Od TwinPower Turbo, przez wtryskiwacze najnowszej generacji, po system zmiennych faz rozrządu Valvetronic. Sam silnik wykonano oczywiście z lekkich materiałów. Bardzo obszernie zastosowano w nim aluminium, z którego wykonano na przykład skrzynię korbową.

Nowy silnik idzie z duchem ekologicznego trendu, dlatego oprócz dobrych osiągów (0-100 km/h w 6,1 s) może pochwalić się również bardzo małym apetytem na paliwo. Średnio jest to 7,9 l/100 km, co trzeba uznać za bardzo dobry wynik. Sukces? Niezupełnie! Idziemy o zakład, że przyjemność z jazdy "beemką" z tym silnikiem będzie dużo mniejsza. Nic nie zastąpi charakterystycznego "gangu" starych motorów R6.

BMW jest bardzo zadowolone ze swojego silnika, dlatego już teraz zapowiedziano, że jeszcze w tym roku trafi pod maskę Z4 oraz serii 5.

Nowe BMW X3 z bliska - PIERWSZA JAZDA

Wspomnienie lata - BMW 650i - GALERIA ZDJĘĆ

BMW serii 5 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA