CGS (Concept Global Small) będzie jednym z dwunastu aut prezentowanych na genewskim stoisku Mitsubishi . Producent nie zdradza na razie szczegółowych danych technicznych. Wiadomo tylko, że pod maskę trafią oszczędne silniki o pojemności 1,0 oraz 1,2 litra. Oba współpracować będą z bezstopniową przekładnią CVT, a dodatkowa redukcja zużycia paliwa będzie możliwa dzięki zastosowaniu systemu start/stop oraz technologii odzysku energii z hamowania.
Nie wiadomo jeszcze, czy produkcyjna wersja Globall Small zastąpi Colta . Wiadomo tylko, że maluch ma być pozycjonowany jako najtańszy produkt w gamie modelowej MMC. Powstawać będzie w nowej fabryce Mitsubishi w Tajlandii. Początkowo wydajność zakładu wynosić będzie 150 tys. egzemplarzy rocznie, a w przyszłości może zostać zwiększona do 200 tys. sztuk.
Będzie to auto skierowane głównie do odbiorców krajów rozwijających się, gdzie przewiduje się wzrost zapotrzebowania na samochody, a także krajów rozwiniętych, gdzie coraz modniejsza staje się przesiadka do mniejszych, bardziej oszczędnych i ekologicznych pojazdów.
Według przewidywań firmy MMC, maluch zadebiutuje w 2012 roku.
Salon Genewa 2011 - premiery samochodów
Mitsubishi CS Design - tak powinien wyglądać następca Colta