Atom Mugen powstanie z okazji dziesiątych urodzin Ariela . Z zewnątrz auto będzie można rozpoznać po unikalnym, agresywnym schemacie kolorystycznym nadwozia oraz okolicznościowych tabliczkach, podpisanych przez inżynierów obu firm.
Sercem Atoma jest silnik Hondy (K20Z) znany z modelu Civic Type R. Na potrzeby urodzinowej edycji sportowca japoński tuner dodatkowo podkręcił jednostkę, wyciskając z niej kilkadziesiąt dodatkowych koni mechanicznych. Każdy z dziesięciu silników został rozłożony na części pierwsze, a potem z powrotem poskładany z wykorzystaniem nowych, wysilonych elementów. Motor otrzymał m.in. nowe tłoki, wałki rozrządu i sprężyny zaworów, a nowy kolektor dolotowy oraz większe przepustnice ułatwiają teraz dwulitrowej jednostce nabranie pełniejszego oddechu.
Efekt? 270 KM dostępnych przy 8600 obr./min. oraz 255 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6000 obr./min. Wskazówka prędkościomierza mija wartość "100" po 2,9 sek., a zatrzymuje się dopiero przy prędkości 241 km/h. Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiada układ hamulcowy składający się z wentylowanych tarcz oraz czterotłoczkowych zacisków (z przodu i z tyłu), a w idealnym dostrojeniu maszyny pomaga w pełni regulowane zawieszenie.
Każdy z dziesięciu limitowanych egzemplarzy Atoma zostanie wykonany ręcznie przez jednego pracownika firmy. To samo tyczy się silników - za powstanie każdego z nich odpowiadać będzie jeden specjalista z Mugena .
ZOBACZ TAKŻE: