AUDI A4 AVANT 2.5 TDI QUATTRO

Rok po prezentacji nowego modelu A4 pojawiła się najbardziej oczekiwana przez klientów wersja Avant.

AUDI A4 AVANT 2.5 TDI QUATTRO

Rok po prezentacji nowego modelu A4 pojawiła się najbardziej oczekiwana przez klientów wersja Avant.

Nieistotne, że wcześniejsze modele Audi 80 czy późniejsze A4 Avant nigdy nie były prawdziwymi "osiołkami" do przewożenia towarów. Tak też jest z najnowszą wersją A4 Avant, która ma bagażnik mniejszy niż limuzyna (445 l - limuzyna, 442 - Avant). Wielkość powierzchni bagażowej nie stanowi bowiem najważniejszego kryterium zakupu tej wersji nadwoziowej. Atutem jest jej wielofunkcyjność.

Boczne ściany bagażnika przebiegają całkowicie prosto, bez żadnych wybrzuszeń. Dzięki temu uzyskano 1,01 m szerokości, to więcej niż np. w BMW serii 3 (0,88 m) czy Mercedesie Klasy C (0,91 m). Na bokach ścianek umieszczono dodatkowe półki, schowki i gumowe paski bardzo ułatwiające przewóz np. siatek z zakupami. Pod podłogą bagażnika wbudowano plastikowy pojemnik, który idealnie nadaje się np. do przewożenia mokrego sprzętu do nurkowania. Przestrzeń ta o objętości 65 l może być wykorzystana również jako dodatkowa część bagażowa.

By rozłożyć tylną kanapę, nie trzeba wymontować zagłówków, siedziska czy rolety bagażnika. Dzielone oparcie można złożyć w całości ze wszystkimi elementami. Pojemność bagażowa zwiększy się wtedy do 1184 l. Jedyny problem: grube oparcie z zagłówkami i roleta bagażnika sporo ważą, przy składaniu musimy więc użyć odpowiednio dużej siły, żeby je podnieść. Klapa bagażnika otwiera się na dwie wysokości. Na pierwszej zatrzymuje się na 198 cm, co pozwala ją otwierać we wszystkich garażach i podziemnych parkingach. W razie potrzeby możemy ręcznie podnieść klapę o kolejne 15 cm.

Model Avant wygląda bardzo nobliwie. Typową dla Audi stylistykę szczególnie w tym wypadku można uznać za udaną. W środku deska rozdzielcza nie różni się niczym od tej w limuzynie. Funkcjonalność, najlepsze materiały i wykończenie w nowym modelu A4 są godne znaczka Q.

Bardzo dobry pomysł: tylny cup holder ma regulowaną szerokość, w ten sposób pasuje do niego zarówno mała szklana butelka, np. soku dla dzieci, jak i duża plastikowa typu PET.

Wybór silników jest bardzo duży - cztery jednostki benzynowe i trzy diesle. Klient może zdecydować się na jeden z dwóch rodzajów napędu (na przód lub quattro) i jedną z trzech skrzyń biegów (ręczna, automat i multitronic).

Audi A4 Avant poza wysoką ceną i za długą listą opcji nie mogę wiele zarzucić. Klimatyzacja jest, co prawda, montowana seryjnie już w podstawowym modelu, za to niestety trzeba dopłacić za przydatne drobiazgi, takie jak elektrycznie sterowane szyby z tyłu i reling dachowy.

Nowy model A4 Avant zapewne będzie się cieszył nie mniejszym powodzeniem niż jego poprzednicy. To bardzo nobliwe i przemyślane w wielu detalach kombi. Konkurencja, a zwłaszcza BMW serii 3 i Mercedes Klasy C, nie będzie miała łatwo.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.