Grandeur (na niektórych rynkach Azera) zastąpi model obecny na rynku od 2005 roku i będzie pozycjonowany między Sonatą a większym Genesisem . Jego karoseria mierzy 4910 mm, 1860 mm szerokości i 1470 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2845 mm, o 65 mm więcej niż w poprzedniku.
Pod maskę trafi czterocylindrowy benzyniak z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,4 litra, mocy 201 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm oraz nowa, 3-litrowa V-szóstka o mocy 270 koni i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm (również zaopatrzona w bezpośredni wtrysk). Obydwa motory będą przenosić moment obrotowy na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu.
Nowością na liście wyposażenia Grandeura będzie aktywny tempomat i Smart Parking Assist System, ułatwiający parkowanie. Poza tym Hyundai wyposażył auto w układ kontroli ciśnienia w oponach, elektronikę czuwającą nad aktywnym bezpieczeństwem oraz 9 poduszek powietrznych. Jedna z nich ma za zadanie chronić kolana kierowcy.
Koreańczycy planują sprzedać w tym roku 100 tys. egzemplarzy Grandeura. Około 80 proc. trafi na rodzimy rynek. W 2012 roku model trafi do kolejnych krajów, a jego sprzedaż ma wzrosnąć do około 120 tys. sztuk.
W galerii znajdziecie zdjęcia nowej koreańskiej limuzyny, a poniżej - film obrazujący jej ewolucję od 1986 roku:
Hyundai chce stworzyć markę premium